Variety seeking

Variety seeking
Маркетология: стремление к разнообразию (при выборе товара)

Универсальный англо-русский словарь. . 2011.

Игры ⚽ Нужна курсовая?

Смотреть что такое "Variety seeking" в других словарях:

  • variety-seeking buying behaviour — Consumer buying behaviour in situations characterized by low consumer involvement, but significant perceived brand differences …   Big dictionary of business and management

  • Information seeking — is the process or activity of attempting to obtain information in both human and technological contexts. Information seeking is related to, but yet different from, information retrieval (IR). Traditionally, IR tools have been designed for IR… …   Wikipedia

  • Slam-seeking conventions — are codified artificial bids used in the card game contract bridge. Bidding and making a small slam (12 tricks) or grand slam (13 tricks) yields high bonuses ranging from 500 to 1500 points. However, the risk is also high as failure to fulfill… …   Wikipedia

  • marketing — /mahr ki ting/, n. 1. the act of buying or selling in a market. 2. the total of activities involved in the transfer of goods from the producer or seller to the consumer or buyer, including advertising, shipping, storing, and selling. [1555 65;… …   Universalium

  • Naive diversification — Naïve diversification is a choice heuristic (also known as diversification heuristic [1]). Its first demonstration was made by Itamar Simonson in marketing in the context of consumption decisions by individuals.[2] It was subsequently shown in… …   Wikipedia

  • Monoloyalität — Mit Monoloyalität umschreibt man das Verhalten, immer das gleiche Produkt zu kaufen, ohne die Option in Betracht zu ziehen, andere, vielleicht bessere Produkte zu erwerben. Man verhält sich also loyal gegenüber einem Produkt. Inhaltsverzeichnis 1 …   Deutsch Wikipedia

  • Shopper Marketing — takes place in a store and aims to turn the person shopping in the store into a buyer of the product. In order words, shopper marketing aims to generate buying decisions at the store, next to the product. The consumer of the product and the… …   Wikipedia

  • Marketing orienté client — Le marketing orienté client est un type de marketing qui se déroule dans les magasins mêmes : il vise à provoquer une décision d’achat immédiate, lorsque le client arrive à proximité du produit concerné. Le consommateur du produit et… …   Wikipédia en Français

  • Marketing de compradores — Este artículo o sección sobre economía necesita ser wikificado con un formato acorde a las convenciones de estilo. Por favor, edítalo para que las cumpla. Mientras tanto, no elimines este aviso puesto el 2 de mayo de 2008. También puedes ayudar… …   Wikipedia Español

  • Шоппер-маркетинг — осуществляется в магазинах, его цель  превратить посетителя магазина в покупателя продукта. Целью шоппер маркетинга является, таким образом, побудить покупателя принять решение о покупке в магазине, вблизи от товара. Потребитель и… …   Википедия

  • Richard Herrnstein — Richard J. Herrnstein (* 20. Mai 1930 in New York; † 13. September 1994) war ein amerikanischer Psychologe. Inhaltsverzeichnis 1 Leben 2 Forschungsbeiträge 3 Werke (Auswahl) …   Deutsch Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»